" />
  • Winkelwagen
    0 Product(en) € 0,00
    • 0 Product(en) € 0,00
Drijver ponton boot
Potonboot drijver rond 500 mm met een lengte van 6 meter.

Solide drijver voor een ponton boot gemaakt uit polyetheen buis rond 400 mm met een lengte van 6 meter en met een schuine bootneus.

Artikelnummer

NL 500-6000 

Standaard levertijd

Twee weken na schriftelijke opdracht

€ 2.129,60
Prijs per stuk

 

Aantal: 
Bestellen

Drijver voor een pontonboot of drijvend teras gemaakt uit een hoogwaardige HDPE (High-density polyethylene) buis. Deze drijver van rond 500mm met een wanddikte van ruim 12 mm is door zijn ronde vorm een buitengewoon sterke en solide drijver die een technische levensduur heeft van minimaal 50 jaar. HDPE (polyetheen) is een UV bestendige kunststof, door de ronde vorm van de drijver kan er zich geen vuil op de drijver ophopen. 

Voordelen van Nauticlift drijvers;

  • Drijvers worden gemaakt uit zeer hoogwaardige industriebuizen.
  • Kwaliteit van het polyetheen is gegarandeerd superieur, geen weekmakers of vulstoffen!
  • Kwaliteit van HDPE buizen is veel hoger dan die van rotatie gegoten drijvers
  • Alle lasverbindingen worden gemaakt door gecertificeerde lassers
  • Garantie van 20 jaar op functioneel gebruik en lekdichtheid
  • Door ronde vorm zeer vormstabiel en zeer sterk
  • Door de ronde vorm is de drijver zelf reinigend, geen onkruid of broedplaats van dieren.
  • De houten draagbalken van het dek liggen vrij van de drijvers, daardoor kunnen de draagbalken niet wegrotten, bij veel rotatie gegoten drijvers liggen de balken in een U-vormige sparing waar vocht en vuil zich ophopen. Daardoor is er een constante vochtbelasting en worden de balken snel aangetast door schimmel en houtrot.
  • Nauticlift drijvers behouden altijd hun waarde, tweedehands zeer gewild en makkelijk verkoopbaar
  • Bij schade zijn de drijvers altijd te repareren door elk kunststof lasbedrijf

Drijfvermogen van de NL 500-6000 drijver;

Het drijfvermogen van een ronde buis met een doorsnede van 50cm is 196 kg per meter buis. Hiervan gaat per meter 19 kg af, dit is het gewicht van de buis. Deze drijver van 6 meter lang heeft een drijfvermogen van maximaal 1176 kg minus 114 kg is 1062 kg. bij twee drijvers is dit 2124 kg. Wij adviseren om de drijvers niet meer te belasten dan 90%.

Advies dekopbouw ponton boot;

Het dek van een pontonboot moet aan de nodige eisen voldoen, het moet mooi zijn, onderhoudsvrij, een lange levensduur hebben en sterk genoeg zijn om alle krachten op te vangen. Helaas zijn alle soorten kunststof vlonderplanken niet sterk en stijf genoeg om alle krachten op te vangen, hardhout kan wel worden gebruikt maar heeft door zijn gewicht het nadeel dat het ponton al snel aan zijn maximale gewicht zit. Wij rekenen met 0,04m3 aan benodigd hout per vierkante meter dekopbouw. U bouwt een pontonboot van 3x6 meter = 18m2 aan oppervlak, dan heeft u 18x 0,04 = 0,72 m3 aan hout nodig. Siberisch Lariks of Accoya hout weegt ca. 550 kg/m3. Een dekopbouw van 6x3 meter weegt dan ca. 420 kg, maakt u het dek van hardhout dan weegt dat ca. 800 kg. Er kunnen dan uiteindelijk 5 mensen minder op uw pontonboot.
Ons advies is om licht maar duurzaam hout te gebruiken zoals Sila (Siberisch Lariks) of Accoya, neem voor de balkenlaag balken met een kopmaat van 44x144 mm en voor de vlonderplanken een maat van 28x144 mm. Gebruik voor de montage van de balken uitsluitend RVS schroeven, het liefst in A4 kwaliteit. (zeker bij Accoya hout) Schroeven die wij gebruiken zijn;  SPAX T-STAR plus schroeven van 80 mm lang (Spax nummer  0538000550803)
Monteer de balken aan de montageflenzen met RVS A4 bouten M10x80 met twee carroserieringen en een slipmoer. Per draagbalk 6 bouten.

Vaak zijn vlonderplanken voorzien van gefreesde ribbels aan de bovenzijde, dit om bij natte planken meer stroefheid te krijgen. Het nadeel van deze groefjes is dat hier dikwijls mos in gaat groeien en dat deze planken daardoor weer erg glad worden als ze nat zijn. Onze ervaring is dat een gladde plank sneller droogt na een regenbui, onze voorkeur gaat daarom uit naar een gladde vlonderplank.

Levensduur pontonboot;

Hoe lang gaat een pontonboot mee? De Nauticlift drijvers gaan minimaal 50 jaar mee, een dekopbouw van Sila of Accoya gaat zeker 25 jaar mee, door de eenvoudige constructie opbouw van de pontonboot is het makkelijk om een balk of plank te vervangen als deze beschadigt is.

Prijs Nauticlift drijvers;

Deze drijver van 6 meter lang compleet met een schuine bootneus en 9 montageflenzen kost € 1.760,00 per stuk. Prijs exclusief btw en af fabriek te Arnhem. De Prijs inclusief BTW bedraagt € 2.129,60. Transportprijs is afhankelijk van uw woonplaats, informeer gerust naar de prijs en mogelijkheden.