Drijver voor een pontonboot of drijvend teras gemaakt uit een hoogwaardige HDPE (High-density polyethylene) buis. Deze drijver van rond 400mm met een wanddikte van ruim 12 mm is door zijn ronde vorm een buitengewoon sterke en solide drijver die een technische levensduur heeft van minimaal 50 jaar. HDPE (polyetheen) is een UV bestendige kunststof, door de ronde vorm van de drijver kan er zich geen vuil op de drijver ophopen.
Voordelen van Nauticlift drijvers;
- Drijvers worden gemaakt uit zeer hoogwaardige industriebuizen gemaakt.
- Kwaliteit van het polyetheen is gegarandeerd superieur, geen weekmakers of vulstoffen!
- Kwaliteit van HDPE buizen is veel hoger dan die van rotatie gegoten drijvers
- Alle lasverbindingen worden gemaakt door gecertificeerde lassers
- Garantie van 20 jaar op functioneel gebruik en lekdichtheid
- Door ronde vorm zeer vormstabiel en zeer sterk
- Door de ronde vorm is de drijver zelf reinigend, geen onkruid of broedplaats van dieren.
- De houten draagbalken van het dek liggen vrij van de drijvers, daardoor kunnen de draagbalken niet wegrotten, bij veel rotatie gegoten drijvers liggen de balken in een U-vormige sparing waar vocht en vuil zich ophopen. Daardoor is er een constante vochtbelasting en worden de balken snel aangetast door schimmel en houtrot.
- Nauticlift drijvers behouden altijd hun waarde, tweedehands zeer gewild en makkelijk verkoopbaar
- Bij schade zijn de drijvers altijd te repareren door elk kunststof lasbedrijf
Drijfvermogen van de NL 400-6000 drijver;
Het drijfvermogen van een ronde buis met een doorsnede van 40cm is 125 kg per meter buis. Hiervan gaat per meter 16 kg af, dit is het gewicht van de buis. Deze drijver van 6 meter lang heeft een drijfvermogen van maximaal 750 kg minus 95 kg is 655 kg. bij twee drijvers is dit 1310 kg. Wij adviseren om de drijvers niet meer te belasten dan 90%.
Dekopbouw pontonboot;
De dekopbouw dient bij deze drijvers relatief licht te blijven, gebruik een houtsoort met een soortelijk gewicht van ca. 600 kg per m3. Wij gebruiken Siberisch Lariks voor onze ponton boten, ook met Accoya hebben wij goede ervaring. Het dek van de pontonboot zorgt voor de benodigde constructieve sterkte en stijfheid, de planken van het dek moeten tussen de 25 en 30 mm dik zijn en met RVS Cilinderkop, SPAX T-STAR plus schroeven van 80 mm lang (Spax nummer 0538000550803) worden vastgeschroefd. Indien u twijfelt over het gewicht van de dekopbouw en het gewicht van een buitenboordmotor en pasagiers kies dan voor een drijver uit buis rond 500 mm, deze kan 60% meer gewicht aan, 196 kg per meter.
Prijs Nauticlift drijvers;
Deze drijver van 6 meter lang compleet met een schuine bootneus en 9 montageflenzen kost € 1.524,00 per stuk. Prijs exclusief btw en af fabriek te Arnhem. De Prijs inclusief BTW bedraagt € 1.844,04. Transportprijs is afhankelijk van uw woonplaats, informeer gerust naar de prijs en mogelijkheden.